elif şafak okuma şeysi

iki gün önce, çok güzel bir iki saat geçirdim ki hayatımızda yaşadığımız nice iki saatlerin pek azı unutulmaz etiketini yapıştırabileceğimiz nitelikte olmaktadır ne yazık ki.

yıllar önce ankara’da, imge kitapevi’ndeki imza gününde tanıştığım,  o yıl yayımlanan romanı bit palas’ı okumaya başlayınca beni dönüşü olmayan bir yolda cümleleriyle başbaşa bırakan elif şafak’ın philadelphia free library’deki okuma ve imza gününün haberini bir ay öncesinden alıp bütün heyecanımı etkinliğin bir iki saat öncesine saklamıştım. iyi de etmişim zira benim için çok keyifli geçti.

etkinliğin asıl amacı yazarın romanından paragrafları kendi okumasıyla oradakilerle paylaşmaktı. elif şafak, ingilizce yayımlanan romanı the forty rules of love’dan (bizde “aşk” adıyla yayımlanan roman) bir iki paragraf okudu önce. sonra biz gelenlerin de sorularını ve düşüncelerini paylaşmak istediğini, etkinliğin monologdan diyaloğa dönüşmesini tercih edeceğini söyledi. öyle de oldu. gelenler arasında biz türkler kadar amerikalılar da vardı ve sorular onlardan geldi zaten. genel olarak oradakilerin elif şafak’ı beğendiklerini söyleyebilirim; çünkü kitaplarını bilenler olduğu gibi orada tanıyıp beğendiklerini dile getirenler oldu. kitabıyla ilgili, nasıl yazdığıyla ilgili hatta türkiye’deki kadınların durumuyla ilgili sorular soruldu. soruları içtenlikle yanıtladı elif şafak. gerçi soruları bana sorsaydılar hemen hemen aynı cevapları verebilirdim; çünkü sorular türkiye’de yapılan ropörtajlardaki sorulara benziyordu ve elif şafak da benzer yanıtlar verdi. bu anlamda ünlü olmanın en sıkıcı tarafı bu olmalı herhalde, aşağı yukarı her yerde aynı sorular sorulduğu için cevapların da ister istemez aynı olması. neyse…

sürenin bitimine az kala amerikalı bir kadın, sesinin ve ingilizce telaffuzunun çok ahenkli olduğunu, bir de türkçe olarak kitabından bir paragraf duymak istediklerini söyledi. elif şafak yanında türkçe kitabının olmadığını söylese de biz cevval türkler hemen ona türkçe “aşk”ı yetiştirdik tabii. o da türkçe bir bölüm okudu, valla elin gavur memleketinde türkçe edebî cümleler duymak, ecnebilere dinletmek, hem de iyi bir yazardan, harikaydı. türkçe okumadan önce “aşk” romanının pembe kapağının serüvenini de anlattı elif şafak, amerikalılar pek eğlendiler bu sergüzeşte. bence de komik aslında, ama trajikomik (bu konudaki düşüncelerimi başka bir yazıya saklıyorum.)

neyse bi daha,  aşağıda okuma şeysinin yukarıda anlattığım son bölümü var. bu da benden olsun :))

24 responses

  1. teşekkür ederim, tabii kendi el emeğim göz nurum olduğu için ayrı bir önem arz ediyor benim için bu yazdıdaki görseller.

  2. çok gzl olmuş hem video hem de yazın.elif şafak hayranı olarak orada olamamanın acısını dindirdin diebilirim

    1. teşekkür ederim, yazım en azından böyle bir acının dinmesine vesile olduysa ne mutlu bana :)

      şunu da eklemeliyim ki türkiye’deyken imza günlerini, söyleşileri hep kaçırırdım bir sebepten, şimdi dünyanın bir ucundayım, tuttu buraya geldi, ben de gidebildim, kaderin cilvesi işte… :)

  3. özellikle video ve onun anekdotu için çok teşekkürler. gerçekten çok müzikli okudu. sesinin çok güzel bir tınısı var.

  4. beğendiğinize sevindim :) blogunuz da çok hoşmuş gerçekten :))

    1. çok teşekkür ederim :)

  5. Yazın ve sonunda da videoyla beraber o kadar harika bir pasta olmuşki, bir sonraki bahsettiğin trajikomik yazının lezzetinide dört gözle bekleyeceğim.
    Ayrıca Elif Şafak’ın kendi orjinal sitesinde önerilen adreslerde olman gurur verici olmalı..
    Daha güzel günlere diyelim o zaman.:)

    1. çok teşekkür ederim ethem :) evet benim için çok hoş bir gelişme oldu, sevdiğim bir yazarla böyle bir anı paylaşmak da ayrı bir sevinç benim için :)
      daha güzel günlere ve yazılara …

  6. Mustafa Alper | Cevapla

    Altına altyazı koysanız ne güzel olurdu!

    1. hiç aklıma gelmemişti aslında, iyi fikir, teşekkür ederim. nasıl yapılacağını öğrenir öğrenmez bu işle ilgileneceğim.

  7. Ozancan Demirışık | Cevapla

    Video’yu göremiyorum? Sorun bende mi acaba?

    1. bazen biraz beklemek gerekiyor dailymotion’un yüklemeyi tamamlayabilmesi için. bunun dışında bir sorun olmaması lazım. umarım geçici bir izleyememe durumu yaşamışsınızdır.

  8. Ozancan Demirışık | Cevapla

    Hayır öyle değil: Ben Dailymotion’u ve her türlü video sitesini zaten sık sık kullanan biriyim. Nedense yazının hiçbir yerinde video ya da video’ya dair bağlantı göremiyorum. Her ihtimale karşı resimlerin de teker teker üzerine tıkladım, yine yok. Çözemedim sebebini.

    1. yazıda üç adet fotoğraf var, dördüncü ve yazının sonundaki diğerlerine göre daha büyük olan kare de vidyo. azcık bekleyince elif şafak’ın resmi çıkıyor ve resmin sol alt köşesinde de “play” tuşu. oraya tıklayınca vidyonun çalışması lazım. bir deneyin, sonucu merakla bekliyorum artık :))

  9. Ozancan Demirışık | Cevapla

    Bende üç tane fotoğraf var, başka kare de yok. “neyse bi daha, aşağıda okuma şeysinin yukarıda anlattığım son bölümü var. bu da benden olsun :))”dan sonra doğrudan yorumlar görünüyor bende. Sebebini bilmiyorum; ilk kez böyle bir problem yaşıyorum. Artık yapacak bir şey yok…

    1. evet, ben de ilk kez duydum böyle bir sorunu. yutup türkiye’de yasak diye de deylimoşın’dan ekliyorum vidyoları ama onda da sorun çıkıyormuş demek ki…

  10. altyazı istiyoruz acilen :))

    1. haklısınız, daha önce de bir arkadaş istemişti ama yapabilmiş değilim daha. bu hafta bununla ilgileneceğim :)

  11. Hiç tereddütsüz 35 km okula gidiş 35 km eve dönüş yolumda birkaç gün boyunca pembe kapaklı AŞK’ı okudum durdum öğretmen servisinde ancak kitapçıda gri kapaklısını görünce neden hem pembe hem gri diye merak etmiştim açıkçası merakımı giderdiğin için teşekkür ederim fafatuka :)

    1. rica ederim :) aslında pembe kapağa alternatif bir kapak yapılmasını doğru bulmadığımı gerekçeleriyle anlatan bir yazı yazmayı düşünüyordum ama milyonlarca işim gücüm arasında ona vakit ayıramadım (yazar burada tembelliğini örtmeye çalışıyor, ama ayaklar açıkta kalıyor tabii ).
      vidyodaki altyazı meselesini de halletseydim ne iyi olurdu ama, işte milyonlarca iş güç…

  12. evet to-do list’ine baktım cidden çok kabarıkmış :D

    1. hah ha, anlıyorsun beni kuzen :))

  13. Ellerinize sağlık:) videoyu izlerken, kaç yazarımız gidip oralarda kendini böyle güzel ifade edebilir diye düşündüm. kendi kendime onunla gurur duydum ( bana ne oluyorsa :)

    1. güzel, gururlanacak bir akşamdı gerçekten :)

      ben de bu post’a her yorum geldiğinde vidyonun altyazısını hâlâ hazırlamamış olmanın mahcubiyetini yaşıyorum…

top sende, yaz bakalım!

