kötülükten çok iyilik var, kötülükten çok iyilik var…

sabahları işliyi işine okulluyu okuluna gönderdikten sonra bilgisayarımı açıp şöyle bir genel gezinti yapıyorum sanal alemimde. bir gün de yok ki kötü bir haber yazılmamış, moral bozucu bir olay yaşanmamış olsun. ülkeler arası siyasetten, savaşlardan falan bahsetmiyorum yani, onların olmayacağına dair umudum yok zaten de, ben türkiye’deki normal, sade vatandaşın yaptıklarından ya da maruz kaldıklarından bahsediyorum asıl. toplum içinde yaşanan şiddet, tecavüzler, cinayetler, haklarını arayanlara yapılan haksızlıklar, kendini bir şey zannedip kendi gibi olmayana tahammülsüzlük… aptal futbol fanatizminin sonucunda bugün öğrendiğim son olay da artık hafzalamın çeperlerini kanırttı neredeyse. ya hu, ne oluyor bize allah aşkına?!? ne bu şiddet bu celâl hakkaten de? nasıl insanlarız biz, neden dönüşüyoruz insan müsveddelerine? kafasında bir tutam akıl, kalbinde bir avuç merhamet olanın yapmayacağı, yapamayacağı şeyleri yapıyoruz. yapanları övüyoruz, destekliyoruz. olanları kınarken bile faillerin düştüğü hatalara düşüyoruz. neyin kafasını yaşıyoruz gerçekten, aklımızsıra ne düşünüyoruz da üstüne üstlük kendimizi haklı görüp suyun üstüne çıkmaya çalışıyoruz? bunları ve bunların yanıtlarını düşünürken başım ağrıyor, içim daralıyor gerçekten.

aslında yazmak istediğim şey de bu kadar uzun değildi ama toparlayamadım. diyorum ki, hani sorunları çözmez ama, sorunları yokmuş gibi farz etmek de olmasın ama, sosyal paylaşım şeylerinde bir sürü olumsuz, aptalca şey paylaşılıyor. biz de o zaman “güzel şeyler de oluyor” dedirtecek, bizi iyi hissettirecek şeyler paylaşalım daha çok. hani haksızlıklar görmezden gelinsin, onlar hakkında gündem oluşturulmasın demiyorum kesinlikle. ama güzel şeyleri daha çok paylaşalım. yayılsın bunlar. bakın mesela, aşağıdaki vidyoyu ilk defa izledim bugün. yapılan iş o kadar güzel ki, sabahki okuduklarımdan sonra daha rahat nefes almamı sağladı resmen. (cahit berkay, sen ne güzel bir insansın ya. bu kadar mı güzel parçalar olur, bu kadar mı sıcak, içten, mutluluk verici olur, hepsi mi mükemmel olur ya? üçü de birbirinden güzel, ama selvi boylum benim için ayrı. )

hani güzel bir film seyrederiz, sonrasında hissettiğimiz o dinginlik, huzur ne hoştur. diyorum ki, işte belki böyle şeyleri daha çok izler, dinler, okursak kendimize de başkalarına da daha iyi davranırız.

bu arada yutupta bu vidyonun altındaki yorumlardan biri şöyle: “Metin Türkcan’ı da gordum ya burda ötesi yok. Ona dil uzatanın dilini kendi ellerimle koparırım.”

ya hu nasıl bir şey bu be adam! nasıl hastalıklı bir sevgi gösterisi bu! metin türkcan da çok memnun olur eminim kendine dil uzatanların dillerini koparmana.

işte anlatabiliyor muyum, sevgimiz bile insanlıktan nasibini almamış. ya hu yine başa döndük, yine içim daraldı… en iyisi vidyoyu bi daha izleyelim. kendi kendimize hep tekrar edelim “kötülükten çok iyilik var, kötülükten çok iyilik var…”

top sende, yaz bakalım!

