birsen başar’ıyor

güzel şeyler paylaşalım demiştim ya, hani bu niyetim evrende makes bulmuş  gibi daha önce adını duymadığım, yaptıklarından haberdar olmadığım; ama öğrendikten sonra “bir film izledim hayatım değişti” misali bende derin etkiler bırakan birini izledim dün televizyonda. kendisi 21 yaşındayken otizm teşhisi konmuş, böylece o ana kadar yaşadığı zorlukların müsebbibiyle tanışmış, tanışıklığı ilerletip ahbap olmuş, sonra da “aynı zorlukları yaşayıp üstesinden gelmekte zorlanan vardır benim gibileri” deyip kendini otizmin ne menem bir şey olduğunu, onunla yaşamanın yollarını anlatmaya, insanları bu konuda bilinçlendirmeye adamış 26 yaşında pırıl pırıl bir genç kız, birsen başar.

birsen hollanda’da doğup büyümüş. kendisine otistik teşhisi konana kadar da otizm hakkında hiçbir şey bilmiyormuş. teşhis konulduktan sonra okumuş, araştırmış, kendi gibi olanlarla konuşmuş. otizmin sadece zihinsel engelli çocuklarda görüldüğünün sanıldığını, oysa normal ya da yüksek zekalı insanlarda da olabileceğinin çok az bilindiğini farkına varmış ve hem yaşadıklarını paylaşmak hem de farkındalık yaratmak için “ben de artık fark edilmek istiyorum”  adıyla bir kitap yazmış. kitabı önce hollanda’da yayımlanmış ve orada onlarca seminer vermiş. birsen, türkiye’de de, hakkında çok az şey bilindiğini düşündüğü otizmle ilgili çalışmalarını yürütmek istiyor ama işleri hollanda’daki kadar kolay yürümüyormuş burada (nedense hiç şaşırmadım).

neyse, niye yazdım ben şimdi bunu? çünkü birsen, yaptıkları, yapmaya çalıştıkları, azmi, hevesi, sadece kendini değil başkalarını da düşünmesiyle başlı başına güzel bir paylaşma konusu. çünkü birsen, “hayatta iyi şeyler de oluyor çok şükür” dedirten en güzel örneklerden bir tanesi.

kendisinin kaleminden sergüzeştini okumak için internet sitesi:

birsenbaşar.com

tivitırda takip etmek için:

@otizmli_birsen

kitabı hakkında bilgi için:

ben de artık fark edilmek istiyorum

burada da tv programının vidyosu var:

birsen başar

top sende, yaz bakalım!

