“sadece hasan ali toptaş okumak için bile türkçe öğrenmeye değer”

itiraf edelim, aramızda, özellikle edebiyatla bir şekilde hemhal olanlar için, günün birinde iyi bir yazar olmak hevesini taşımayanımız yoktur değil mi? öyle bir heves bende de var.dı. birgün kayıp hayaller kitabı‘nı okudum ve o an idrak ettim: ben asla bir yazar olamayacağım! zaten hasan ali toptaş‘ın “yazar” olduğu bir alanda bunu aklımdan bile geçirmem abesle iştigal değil de ne? yani, insan hasan ali toptaş kadar iyi bir yazar olamayacaksa hiç olmasın daha iyi sanki. çıta bu kadar yüksek olunca insanın haddini bilesi geliyor.

başlıktaki cümle, frankfurter allgemeine zeitung gazetesinde yayımlanan bir yazıda geçiyor.  yazarın herhangi bir kitabını okuyanlar bu yargının doğruluğuna hak verecektir. hasan ali toptaş türk dili ve edebiyatı için adeta allah’ın bir lütfudur çünkü. “bir dil nasıl sanat haline gelir?”in cevabıdır hasan ali toptaş. ne yazdığı bir tarafa, nasıl yazdığına bakmak için, kurduğu cümlelerin verdiği hazda kaybolmak için okunur hasan ali toptaş. onu henüz okumamış olanlara abartılı gelecek cümlelerim biliyorum. ama, şşşt, sen, onu okumuş olan! ne demek istediğimi bildiğini biliyorum. aşağıdaki vidyo da senin için. hasan ali toptaş ile ilgili bir belgesel yapıldığını bugün öğrendim ve hemen izledim. süresi bir saate yakın. ama o bir saate değer, inan bana.

top sende, yaz bakalım!

