şimdi sana ne demeli?

üsküdar’da doğancılar yokuşunun sonunda bir göbek var, bilenler bilir. dün öğlen saatlerinde göbekten yolun kenarına geçeceğim, birden az ilerimden 8-9 yaşlarında tombiş sevimli bir çocuk yola doğru koşmaya başladı,” allah!” dedim, “ne yapıyor bu, yok mu anası babası engel olmuyor?”, yoldan arabalar geçiyor çünkü, henüz onlara kırmızı ışık yanmamış. bir de baktım bizim velet bir gelin arabasının önüne geçmiş durdurmaya çalışıyor, ben tam ne yaptığını henüz kavramışken bir iki yaş daha küçük görünen başka bir velet de arabanın diğer tarafında peydahlanıverdi, biri gelinden biri damattan para istiyor. önce damadın küçüğüne bir şey verdiğini gördüm, öteki ısrarından vazgeçmeyince gelin de bizimkine bir şeyler uzattı sonra araba bastı gitti.

henüz çocuklara birkaç metre kalmış, baktım, çocukların ellerinde yeşil yeşil banknotlar, “allah allah” dedim, “ne elibollar varmış, çocuklara birkaç tane birer dolar vermişler”, 5 dolar ya da daha üstü olamayacağına göre birer dolardır herhalde diye düşünüyorum, tam yanlarından geçiyordum ki dolarların üzerinde 100 yazdığını gördüm ve o an anladım tabii az önce düşündüklerimin ne denli safdillik olduğunu. aslında çocuklar da o sırada şaşkın şaşkın ellerindeki paralara bakıyorlar, ikisinin de elinde dörder beşer tane banknot var çünkü ve belli ki bu denli bir ganimet beklemiyorlardı. onlara dönüp hayal kırıklığına uğrayacaklarını bilsem de “çocuklar bunlar sahte biliyorsunuz değil mi?” dedim, paraların üzerinde de batman filmindeki joker’in şu ünlü iskambil kağıdıyla olan resmi var, “bakın resme, bunlar sahte” dedim.

demese miydim bilemedim, bir sürü paramız oldu diye sevinebilirlerdi bir süre daha ama eninde sonunda anlayacak veya öğreneceklerdi. kandırılmışlıkları ne kadar az sürerse o kadar iyi olur diye düşündüm. sonra çocukların yüzlerindeki şaşkınlığı ve inanamazlığı daha da görmemek için kendi yoluma gittim.

ama birileri var işte göremeyecekleri ama tahayyül güçlerine güvenip görmüş kadar eğlenecekleri şaşkın yüzler için, kendilerince parlak bir fikirmiş gibi sahte dolarlar hazırlat/y/ıp en mutlu günlerine mutluluk katacaklarını düşünen eşşoğluları. sen ey cebi akrepli!  boş zarf verseydin  cimri denirdi sana en fazla. adettendir diye yolkesenlere birkaç lira veremedin ama düşünüp planlayıp sahte paraya masraf etmeyi bildin! şimdi sana ne demeli?

2 responses

  1. Tekrar okuyunca tekrar yazmak geldi içimden , eşşoğlu demişsiniz ya fazla söze ne hacet ! http://www.orhankartal.com

    1. çocukları kandırmakla eğlenebilenlere az bile o ama… işte…

top sende, yaz bakalım!

